گروه مهاجرتی و توریستی ویزاچی

مهاجرت کانادا ، مهاجرت آلمان ، ویزا ، اقامت ، شینگن ، اقامت اوکراین

گروه مهاجرتی و توریستی ویزاچی

مهاجرت کانادا ، مهاجرت آلمان ، ویزا ، اقامت ، شینگن ، اقامت اوکراین

گروه مهاجرتی و توریستی ویزاچی

ویزاچی یک موسسه حرفه‌ای خدمات توریستی و اقامتی و مرجعی معتبر برای متقاضیان مهاجرت است. جهت مشاوره رایگان با این شماره ها تماس بگیرید:
۰۲۱۸۸۳۹۵۴۰۲
۰۲۱۸۸۳۹۵۱۱۸
۰۹۱۲۴۸۸۰۵۲۰
مهاجرت کانادا ، مهاجرت آلمان ، ویزا ، اقامت ، شینگن ، اقامت اوکراین
مهاجرت ، ویزا ، اقامت ، شینگن ، مهاجرت کانادا ، مهاجرت به کانادا ، مهاجرت آلمان ، اقامت خرید ملک ، ویزای شینگن ، اقامت اوکراین ، مهاجرت آمریکا ، مهاجرت انگلستان ، اقامت آلمان ، مهاجرت ایتالیا ، ویزای توریستی کانادا ، ویزای کانادا ، ویزا کانادا ، اقامت کانادا ، اقامت دائم کانادا ، ویزای تحصیلی کانادا ، ویزای کاری کانادا ، اکسپرس اینتری ، پناهندگی کانادا ، اخذ ویزای کانادا ، گرفتن ویزای کانادا ، مهاجرت کاری به کانادا ، وقت سفارت کانادا ، استارت آپ کانادا ، خرید بیزینس کانادا ، ویزای دانشجویی کانادا ، اکسپرس انتری ، پست داک کانادا ، پیکاپ ویزای کانادا ، مهاجرت تورنتو ، ویزا شینگن ، ویزای شنگن ، ویزا شنگن ، ویزای شینگن آلمان ، ویزای شینگن ایتالیا ، ویزای شینگن اتریش ، ویزای شینگن مجارستان ، ویزای شینگن سوئیس ، ویزای شینگن فرانسه ، ویزا دانشجویی ایتالیا، ویزای ایتالیا ، ویزا ایتالیا ، ویزا آلمان ، ویزای آلمان ، ویزای اسپانیا ، ویزا اسپانیا ، ویزا هلند ، ویزای فرانسه ، ویزا فرانسه ، ویزای سوئیس ، ویزا سوئیس ، ویزای اتریش ،ویزا اتریش ، ویزا مجارستان ، ویزای مجارستان ، ویزا کاری المان ، مهاجرت فرانسه ، مهاجرت اتریش ،مهاجرت اسپانیا ، مهاجرت سوئیس ،مهاجرت هلند ، مهاجرت به المان ، مهاجرت به اتریش ، مهاجرت به ایتالیا ، مهاجرت به اسپانیا ، مهاجرت به سوئیس ، مهاجرت به هلند ، اقامت ایتالیا ، اقامت فرانسه ، اقامت اتریش ، اقامت مجارستان ، اقامت سوئیس ، اقامت هلند ، اقامت اسپانیا ، مهاجرت امریکا ، مهاجرت به امریکا ، مهاجرت به آمریکا ، اقامت امریکا ، اقامت آمریکا ، ویزای تحصیلی امریکا ، ویزای تحصیلی آمریکا ، وقت سفارت آمریکا ، وقت سفارت امریکا ، ویزای کاری امریکا ، ، ویزای کاری امریکا ،

۱ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

گرین کارت آمریکا چیست؟

گرین کارت آمریکا نام غیر رسمی برای مجوزی است که به مهاجران اجازه می دهد به صورت دائمی در آمریکا زندگی و کار کنند. نام رسمی کارت سبز آمریکا “کارت اقامت دائم قانونی” است. حتی یک نام نیز دارد: فرم آی551.

دارندگان گرین کارت به عنوان “ساکنان دائمی” آمریکا شناخته می شوند. کسانی که گرین کارت دارند مجاز به مهاجرت به ایالات متحده هستند و تا زمانی که دوست دارند در آنجا می مانند. داشتن گرین کارت رویای بسیاری از مهاجران برای سکونت دائمی در آمریکا و استفاده از مزایای آن می باشد. دارندگان گرین کارت آمریکا می توانند محل کار خود یا جایی را که می خواهند در آمریکا زندگی کنند بدون محدودیت و به هر اندازه که می خواهند انتخاب کنند. درخواست گرین کارت باید از طریق مقامات مهاجرت ایالات متحده در “خدمات شهروندی و مهاجرت آمریکا” (USCIS) انجام شود. در این مقاله به توضیح این کارت معتبر، روش های اخذ آن و قانون جدید گرین کارت آمریکا خواهیم پرداخت. شما عزیزان در صورتی که سوالی دارید می توانید با مشاورین ویزاچی تماس گرفته و به صورت رایگان مشاوره دریافت نمایید.

گرین کارت آمریکا بسیار با ارزش است. سالانه مهاجران بسیاری برای دریافت کارت سبز روش های متفاوتی را امتحان می کنند. گرین کارت به افراد این امکان را می دهد که به صورت دائم در آمریکا اقامت داشته باشند و به کار و تحصیل بپردازند.

دارنده کارت سبز آمریکا شهروند این کشور محسوب می شود و می تواند از مزایایی که دولت آمریکا به شهروندان خود ارائه می دهد استفاده کند. ایالات متحده آمریکا به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت است و سالانه مهاجران بسیاری وارد این اکشور می شوند.

روش های بسیاری برای مهاجرت به آمریکا وجود دارد که در بخش های بعدی به آن اشاره می کنیم.

سرفصل ها:

  • روش های دریافت گرین کارت
  • لاتاری
  • ازدواج
  • سرمایه گذاری
  • خویشاوندی
  • تحصیل
    • تفاوت کارت سبز با ویزای دانشجویی
  • مدارک لازم
  • زمان دریافت گرین کارت
  • هزینه دریافت گرین کارت
  • مزایای گرین کارت آمریکا
  • ارزش پاسپورت آمریکایی
  • قانون گرین کارت آمریکا

Bauman Container

گرین کارت آمریکا مراحل و شرایط ثبت نام لاتاری و اخذ ویزا کاری آمریکا یا تحصیلی آمریکا برای ایرانیان ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ پیکاپ ویزا ، وقت سفارت آمریکا با کارشناسان ویزاچی



آخرین وضعیت مهاجرت و اخذ ویزا آمریکا برای ایرانیان ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱

تماس با ما ۰۹۱۲۴۸۸۰۵۲۰

۰۲۱-۸۸۳۹۵۱۱۸

۰۲۱-۸۸۳۹۵۴۰۲



گرین کارت آمریکا روش های دریافت به واسطه لاتاری ازدواج سرمایه گذاری خویشاوندی تحصیل کارت سبز مدارک زمان هزینه دریافت قانون گرین کارت آمریکا

قانون گرین کارت آمریکا

گرین کارت آمریکا که به طور رسمی به عنوان کارت اقامت دائم شناخته می شود، کارتی است که به موجب قانون مهاجرت و تابعیت برای مهاجران ایالات متحده صادر می شود، به عنوان سندی مبنی بر اینکه به دارنده، امتیازی برای اقامت دائم آمریکا داده شده است. افراد دارای گرین کارت به عنوان ساکنان دائم قانونی شناخته می شوند. حدود 13.2 میلیون دارنده گرین کارت وجود دارد که 8،9 میلیون نفر از آنها واجد شرایط تابعیت ایالات متحده هستند.

حدود 65,000 نفر از آنها در نیروهای مسلح ایالات متحده خدمت می کنند. دارندگان گرین کارت پس از نشان دادن شواهد و مدارکی مبنی بر اینکه آنها، حداقل 5 سال به طور مستمر در ایالات متحده اقامت داشته اند، مجاز به درخواست تابعیت آمریکا هستند. کسانی که کمتر از 18 سال سن دارند، اگر حداقل یکی از والدین شهروند آمریکایی داشته باشند به طور خودکار تابعیت آمریکایی را اخذ می کنند. قبلاً “کارت ثبت بیگانه” یا “کارت ثبت نام و پذیرش خارجی ها” خوانده می شد. در شرایط استثنایی، مهاجران 18 سال و بالاتر می توانند به دلیل نداشتن گرین کارت تا 30 روز در زندان بمانند.

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که با گرین کارت امریکا به چه کشورهایی میتوان سفر کرد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که اگر شما شهروند آمریکا باشید و پاسپورت این کشور را داشته باشید به راحیت و بدون نیاز به اخذ ویزا می توانید به 170 کشور دنیا بدون ویزا سفر نمایید ولی از آنجایی که دارندگان گرین کارت شهروند آمریکا محسوب نمی شوند، نمی توانند بدون ویزا به همه این 170 کشور سفر کنند اما خوشبختانه سفر به برخی کشورها نظیر کانادا، گرجستان، سنگاپور، آروبا و کوراسائو، مکزیک، کاستاریکا، جزایر بریتیش ویرجین، بالکان و پرو، بدون داشتن ویزا امکان پذیر می باشد.

روش های دریافت گرین کارت

برای گرفتن گرین کارت امریکا در ابتدا باید از نوع ویزایی که مناسب شرایط و مدارک شماست مطلع شوید تا در وقت و هزینه تان صرفه جویی کنید. ثانیا در مورد آن نوع ویزا آگاهی لازم را کسب کنید و بعد برای آن اقدام کنید. در طول پروسه اخذ ویزا هم صبور باشید، فرم های مربوطه را با آگاهی و صحیح تکمیل کنید.

کلیه مدارک لازم برای نوع ویزای درخواستی را فراهم کنید و از قبل خود را برای مصاحبه وقت سفارت آماده کنید. بدانید پروسه ویزا در صورتی که از نحوه انجام مراحل آگاهی نداشته باشید ممکن است بسیار زمان بر باشد و در نهایت درخواستتان رد شود و متحمل پرداخت هزینه گزافی در طول پروسه شوید. بنابراین از افراد آگاه و با تجربه که به کلیه امور مسلط هستند، کمک بگیرید.

کارشناسان مجرب و کاربلد ویزاچی می توانند در کلیه مراحل گرفتن گرین کارت و پروسه ویزا راهنمای شما باشند. روش های متفاوتی برای اخذ گرین کارت آمریکا وجود دارد. معمولا افراد می توانند با دریافت دعوتنامه از اعضای خانواده یا پیشنهاد کاری در آمریکا به راحتی کارت سبز آمریکا را دریافت کنند.

روش های دیگری مانند پناهندگی یا برنامه های بشردوستانه نیز برای دریافت اقامت دائم آمریکا وجود دارد. در ادامه مطلب روش های کارت سبز کارت برای اقامت دائم آمریکا را مشاهده می کنید.

خانواده

شما ممکن است واجد شرایط درخواست به عنوان یک… اگر شما…
خویشاوند یک شهروند آمریکایی همسر یک شهروند آمریکاییفرزند مجرد زیر 21 سال از شهروندان آمریکاییوالدین یک شهروند آمریکایی که حداقل 21 سال سن دارد
یکی دیگر از اقوام یک شهروند آمریکایی یا خویشاوند قانونی مقیم دائم عضو خانواده یک شهروند ایالات متحده، به این معنی که شما یکی از این موارد هستید:پسر یا دختر مجرد شهروند ایالات متحده و 21 سال یا بالاتر داریدپسر یا دختر متاهل شهروند آمریکایی دارید برادر یا خواهر یک شهروند ایالات متحده که حداقل 21 سال سن داریدعضو خانواده مقیم دائم قانونی، به این معنی که شما یکی از این موارد هستید:همسر یک مقیم دائم قانونیفرزند متاهل زیر 21 سال از مقیم دائم قانونیپسر یا دختر مجرد مقیم دائم قانونی 21 ساله یا بزرگتر
نامزد شهروند آمریکایی یا فرزند نامزد فردی که به عنوان نامزد شهروند آمریکایی در ایالات متحده پذیرفته شده است (k1 غیر مهاجر)شخصی که به عنوان فرزند نامزد یک شهروند آمریکایی در ایالات متحده پذیرفته شده است (k2 غیر مهاجر)
بیوه یک شهروند آمریکایی  بیوه از شهروند ایالات متحده
قربانی ظلم شدید همسر مورد سوء استفاده واقع شده از شهروند ایالات متحده یا مقیم دائم قانونیکودک مورد آزار و اذیت قرار گرفته (مجرد و زیر 21 سال) توسط شهروند ایالات متحده یا مقیم دائم قانونیوالدین مورد سوءاستفاده واقع شده توسط یک شهروند ایالات متحده


خویشاوندی

شهروندان ایالات متحده آمریکا در مواردی می توانند امکان دریافت گرین کارت را به بستگان خود بدهند. افرادی که تابعیت آمریکا را دارند می توانند اقوام خود مانند خواهران و برادران به این کشور بیاورند.

افراد بالای 21 سالی که اقامت دائم و یا پاسپورت آمریکایی دارند می توانند بر اساس دو نوع ویزا والدین خود را به آمریکا بیاورند:

ازدواج

اگر همسر شما شهروند آمریکا باشد، شما می توانید مجوز کار و زندگی در ایالات متحده آمریکا را دریافت کنید. دارندگان کارت سبز آمریکا می توانند بعد از سه سال کار و اقامت دائم در این کشور برای شهروندی آمریکا درخواست بدهند.برای دریافت اقامت دائم آمریکا از طریق ازدواج باید مدارک زیر را داشته باشید:

  • بستگان درجه یک (Immediate Relative) : این ویزا به اعضای خانواده یک شهروند آمریکایی تعلق می گیرد.
  • بستگان درجه دو (Family Preference) : این ویزا به افرادی که ارتباط خانوادگی با یک شهروند آمریکایی دارند تعلق می گیرد.

•    گواهی نامه
•    سند ازدواج
•    تمکن مالی
•    اثبات تابعیت ایالات متحده یا اقامت دائم همسر
•    مدارک ورود قانونی به ایالات متحده آمریکا
•    گواهی عدم سوء پیشینه

ممکن است در شرایط مختلف مدارک بیشتری از شما درخواست شود.

گرین کارت آمریکا روش های دریافت به واسطه لاتاری ازدواج سرمایه گذاری خویشاوندی تحصیل کارت سبز مدارک زمان هزینه دریافت قانون گرین کارت آمریکا

به واسطه کار

ممکن است واجد شرایط باشید به عنوان … درخواست کنید …  اگر…
نیروی کار مهاجر یک نیروی کار مهاجر در اولویت اول هستید، به معنی این که شما:توانایی خارق العاده ای در علوم، هنرها، آموزش، تجارت یا دو و میدانی دارید یا استاد برجسته یا محقق هستید، یا مدیر یا مدیر اجرایی چند ملیتی هستید.یک نیروی کار مهاجر اولویت دوم هستید، به این معنی که:عضو یک حرفه ای هستید که به مدرک پیشرفته نیاز دارد یا توانایی استثنایی در علوم، هنرها یا تجارت دارید و به دنبال چشم پوشی از منافع ملی هستید.یک نیروی کار مهاجر اولویت سوم هستید، به این معنی که شما:یک نیروی کار ماهر (به این معنی که شغل شما به حداقل 2 سال آموزش یا تجربه کار نیاز دارد)، یا یک حرفه ای (به معنای این که شما باید حداقل یک لیسانس آمریکایی یا معادل خارجی داشته باشید و شما عضو این حرفه باشید)، یا یک نیروی کار ماهر (به معنای نیروی کار که به مهارت خود و کمتر از 2 سال به آموزش یا تجربه نیاز دارید) هستید.در این دسته نیز متقاضیانی قرار می گیرند که علاوه بر اینکه هیچ گونه تخصصی ندارند، مدرک تحصیلی و مدرک زبان و سرمایه نیز ندارند. این افراد می توانند برای مشاغل سطح پایین تری مثل باغبانی و تمیز کردن منزل، اقدام کنند. این افراد تنها می بایست فیزیک بدنی مناسب جهت انجام کار داشته باشند و بتوانند به انگلیسی گفتگو نمایند. در این صورت خواهند توانست برای خود و خانواده گرین کارت دریافت کنند.
پزشکانی که از منافع خود به نفع ملی می گذرند پزشکانی هستند که موافقت می کنند تمام وقت در تمرین بالینی در یک منطقه تحت محاصره مشخص برای مدت زمان مشخصی کار کنند و همچنین سایر شرایط لازم را کسب می کنند.
سرمایه گذار مهاجر فردی که در آمریکا فعالانه در روند سرمایه گذاری حداقل 1 میلیون و 800 هزار دلار (یا 900،000 دلار در یک منطقه اشتغال هدفمند) در یک شرکت تجاری جدید در ایالات متحده سرمایه گذاری کرده که برای حداقل 10 کارمند واجد شرایط موقعیت های تمام وقت ایجاد می کند.


سرمایه گذاری

اگر افراد در یک شرکت تجاری در آمریکا سرمایه گذاری کنند (به همراه همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال) واجد شرایط درخواست گرین کارت آمریکا می شوند.

به افرادی که 10 شغل در ایالات متحده آمریکا تولید کنند نیز ویزای اقامت دائم تعلق می گیرد. شما می توانید با سرمایه گذاری چیزی در حدود 1.8 میلیون دلار کارت سبز دریافت کنید.

گرین کارت آمریکا روش های دریافت به واسطه لاتاری ازدواج سرمایه گذاری خویشاوندی تحصیل کارت سبز مدارک زمان هزینه دریافت قانون گرین کارت آمریکا

به واسطه تحصیل

افرادی که برای تحصیل به آمریکا می آیند نمی توانند ویزای اقامت دائم آمریکا را دریافت کنند. اما به عنوان یک دانشجوی بین المللی روش های بسیاری برای گرفتن کارت سبز برای شما وجود دارد.

دانشجویان می توانند ویزای دانشجویی خود را تبدیل کنند و گرین کارت را برای اقامت دائم آمریکا دریافت کنند. (جهت اطلاعات دقیق ویزای تحصیلی کلیک نمایید.)

اما چه راه هایی برای تبدیل ویزای دانشجویی وجود دارد؟

•    پیشنهاد کاری
•    ازدواج با شهروند آمریکایی
•    پناهنده شدن
•    برنده شدن در لاتاری
•    اقامت آمریکا از طریق اعضای خانواده
•    استخدام در ارتش آمریکا
•    تمکن مالی والدین

مهاجران خاص

ممکن است واجد شرایط باشد به عنوان … درخواست کنید … اگر…
نیروی کار مذهبی فرد عضو یک فرقه مذهبی باشد که برای کار در یک سازمان خصوصی مذهبی به آمریکا بیاید.
نوجوان ویژه مهاجر کودکی است که توسط والدین خود مورد آزار و اذیت، رها شدن یا بی توجهی قرار گرفته است و دارای وضعیت SIJ هست.
افغانستان یا عراق به عنوان یک مترجم افغان یا عراقی برای دولت ایالات متحده خدمت کرده استحداقل به مدت یک سال توسط دولت آمریکا در عراق یا بعد از 20 مارس 2003 استخدام شده اندیک افغانی شاغل در نیروی امداد بین المللی و امنیت بود
عضو رسانه بین المللی در حال آمدن برای فعالیت به عنوان عضو رسانه در آمریکاست
کارمند یک سازمان بین المللی یا خانواده کارمند یا عضو ناتو یا خانواده عضو ناتو یک افسر بازنشسته یا خانواده او یا کارمند برخی سازمان های بین المللی و اعضای خانواده او هستند


افراد قربانی جرائم

ممکن است واجد شرایط باشید به عنوان … درخواست کنید … اگر…
قربانی قاچاق انسان  در حال حاضر ویزای غیر مهاجرتی T دارد
قربانی جرم  در حال حاضر ویزای غیر مهاجرتی U دارد


سایر روشها

ممکن است واجد شرایط در زیر این گروه باشید …  اگر…
اداره مهاجرت برای پناهندگان لیبریایی تبعه لیبریایی که از 20 نوامبر 2014 به طور مداوم در ایالات متحده حضور داشته اند یا همسر و فرزند زیر 21 سال یا فرزند یا دختر ازدواج نکرده ای که بیش از 21 سال مقیم لیبی هستند.
برنامه ویزای مهاجران چندفرهنگی  برای دریافت ویزای مهاجران چند فرهنگی در قرعه کشی ویزا در وزارت امور خارجه انتخاب شده اند.
قانون تنظیم کوبا  یک بومی یا شهروند کوبایی هستند، یا همسر یا فرزند یک بومی یا شهروند کوبایی هستند
 همسر یا کودک تحت آزار و اذیت (قربانی ظلم شدید) تحت آئین نامه کوبا  همسر یا فرزند مورد آزار و اذیت یک بومی یا شهروند کوبایی هستند
وضعیت وابسته تحت HRIFA همسر یا فرزند یک مقیم دائم قانونی است که براساس قانون اداره مهاجرت پناهندگان و پناهجویان هائیتی گرین کارت خود را دریافت کرده است
 همسر یا فرزند تحت سوء استفاده (قربانی ظلم شدید) مورد آزار و اذیت همسر همسر یا فرزند مورد سوء استفاده از یک مقیم دائم قانونی است که گرین کارت خود را بر اساس HRIFA دریافت کرده است.
مشروط به لوتنبرگ به عنوان یک وکیل موقت لوتنبرگ به ایالات متحده منتقل شده است
قانون تنظیم هند و چینی در سال 2000 یک شهروند بومی یا شهروند ویتنام، کامپوچیا (کامبوج) یا لائوس است که در تاریخ 1 اکتبر 1997 یا قبل از 1 اکتبر 1997 از ویتنام تحت برنامه مقدمات عزیمت، از اردوگاه پناهندگی در شرق آسیا یا اردوگاه آوارگان اداره شده توسط UNHCR در تایلند به ایالات متحده منتقل شده است.
هندی آمریکایی متولد کانادا متولد کانادا، حداقل 50٪ از خون هندی آمریکایی بوده و محل اقامت اصلی او در آمریکاست.
شخصی که در ایالات متحده به واسطه یک دیپلمات خارجی متولد شده است  در ایالات متحده از یک افسر دیپلماتیک خارجی متولد شده که هنگام تولد در ایالات متحده مستقر شد.
بخش 13 (دیپلمات) در ایالات متحده به عنوان یک دیپلمات خارجی یا مقام عالی رتبه مستقر شده اند و قادر به بازگشت به خانه نیستند


به واسطه لاتاری

لاتاری ساده ترین و کم هزینه ترین روش دریافت گرین کارت می باشد برنامه مهاجرتی آمریکا به گونه ای است که هر ساله از طریق لاتاری (ویزای گوناگونی) افراد از کشور های مجاز اقدام به ثبت نام نموده و پس از قرعه کشی به افراد منتخب گرین کارت تعلق می گیرد

دولت آمریکا هر سال از طریق قرعه کشی لاتاری به افراد برنده کارت سبز می دهد. برندگان لاتاری می‌توانند گرین کارت آمریکا را دریافت کنند. هر سال تقریباً ۱۰ هزار نفر از کشورهای مختلف دنیا کارت سبز آمریکا را دریافت می کنند.

گرین کارت آمریکا روش های دریافت به واسطه لاتاری ازدواج سرمایه گذاری خویشاوندی تحصیل کارت سبز مدارک زمان هزینه دریافت قانون گرین کارت آمریکا

تفاوت کارت سبز با ویزای دانشجویی

خیلی از مواردی که گفته شد جزو مزایای گرین کارت نسبت به ویزای دانشجویی است. با ویزای دانشجویی از ایران شما فقط یک بار می‌توانید وارد آمریکا شوید و اگر بعد از ورود خارج شوید باید دوباره ویزا بگیرید (البته این قانون در حال تغییر می باشد). با گرین کارت این مشکلات رو نخواهید داشت.

با ویزای دانشجویی در آمریکا نمی‌توانید کار کنید و یا تنها اجازه کار پاره وقت دارید. با گرین کارت می‌توانید هم مشغول تحصیل و یا کار شوید. با ویزای دانشجویی شما دانشجوی خارجی محسوب می‌شوید و در بسیاری از دانشگاه‌ها باید شهریه به مراتب بیشتری نسبت به دانشجویان آمریکایی بپردازید. با گرین کارت بعد از یک سال شما دانشجوی بومی محسوب می‌شوید و شهریه آمریکایی‌ها را می‌پردازید.
فرد صاحب گرین کارت اگرچه که یک شخص خارجی محسوب می شود و آمریکایی نیست ولی می تواند در آمریکا زندگی کند (live permanently) و تحت حمایت قوانین آمریکا و دولت آمریکا قرار دارد. دارنده‌ی گرین کارت امریکا می تواند بعد از کسب مجوز های مربوط در آمریکا مشغول به کارشده و شغل خصوصی یا دولتی داشته باشد.

مدارک لازم برای گرین کارت امریکا

گرین کارت آمریکا به یعنی اجازه اقامت دائم در این کشور. افراد با گرفتن کارت سبز می توانند در این کشور زندگی و کار کنند. پس از سه یا پنج سال نیز می توانند اقامت دائم دریافت کنند.

روش های بسیاری برای گرفتن کارت سبز آمریکا وجود دارد که به تعدادی از آن ها اشاره کردیم. جهت دریافت کارت سبز آمریکا باید مدارک ثبت نام لاتاری را نیز ارائه بدهید که در این قسمت به آن اشاره می کنیم.

•    کارت و شناسنامه ملی.
•    گواهینامه معتبر
•    عکس مناسب (3 ماه اخیر)
•    گواهی عدم سوء پیشینه
•    گواهی سلامت پزشکی
•    پر کردن فرم پزشکی I-639
•    ارائه فرم اطلاعات شخصی AG325



Bauman Container

گرین کارت آمریکا مراحل و شرایط ثبت نام لاتاری و اخذ ویزا کاری آمریکا یا تحصیلی آمریکا برای ایرانیان ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ پیکاپ ویزا ، وقت سفارت آمریکا با کارشناسان ویزاچی



آخرین وضعیت مهاجرت و اخذ ویزا آمریکا برای ایرانیان ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱

تماس با ما ۰۹۱۲۴۸۸۰۵۲۰

۰۲۱-۸۸۳۹۵۱۱۸

۰۲۱-۸۸۳۹۵۴۰۲



کلیه متقاضیان برای ارائه مدارک لازم برای گرین کارت امریکا مکلفند مدارک زیر را ارائه دهند:

  • گواهی عدم سوء پیشینهاگر تاکنون به هر دلیلی توسط هر مأمور اجرای قانون دستگیر یا بازداشت شده اید و هیچ اتهامی علیه شما مطرح نشده است، این را ارسال کنید:یک بیانیه رسمی توسط اداره بازداشت یا حکم دادگاه قابل اجرا که تأیید کند هیچ گونه اتهامی ارائه نشده است.اگر تا به حال به هر دلیلی توسط هر مأمور اجرای قانون دستگیر یا بازداشت شده اید، و اتهاماتی مطرح شده است، یا اگر بدون دستگیری اتهاماتی علیه شما وارد شده است، این را ارسال کنید:نسخه اصلی یا گواهی دادگاه از سوابق دستگیری.اگر تاکنون محکوم شده یا در یک برنامه مجازات جایگزین یا برنامه توان بخشی (مانند یک دارو درمانی یا برنامه خدمات جامعه) قرار گرفته اید این را ارسال کنید:یک نسخه اصلی یا گواهی دادگاه از حکم و شواهدی مبنی بر اتمام حکم خود.
  • شناسنامهکپی از شناسنامه خارجی خود یا سوابق دیگر تولد خود را ارسال کنید.
  • کپی صفحه گذرنامه با ویزای غیر مهاجراگر ویزای غیر مهاجرتی (موقت) ایالات متحده دارید، باید کپی های گذرنامه خود را که حاوی ویزا (ها) است، ارسال کنید.
  • عکسدو عکس رنگی مشابه با گذرنامه خود را در مدت 30 روز پس از ثبت این برنامه ارسال کنید. بسیاری از دفاتر پست می توانند عکس هایی با سبک گذرنامه ارائه دهند.
  • معاینه پزشکیدر صورت لزوم، گزارش معاینه پزشکی را در فرم I-693، گزارش معاینه پزشکی و سوابق واکسیناسیون ارسال کنید. بطور کلی، کلیه متقاضیانی که برای تنظیم وضعیت اقامت دائم اقدام می کنند، باید فرم I-639 را که توسط یک جراح تعیین شده و تکمیل شده است، ارسال کنند.
  • فرم AG325 برگه اطلاعات بیوگرافیاگر سن شما بین 14 تا 79 سال باشد باید فرم G-325A را تکمیل کنید.

گرین کارت آمریکا روش های دریافت به واسطه لاتاری ازدواج سرمایه گذاری خویشاوندی تحصیل کارت سبز مدارک زمان هزینه دریافت قانون گرین کارت آمریکا

مزایای گرین کارت

مزایای گرین کارت آمریکا به شرح زیر است. این کارت زندگی در کشور بزرگ و پیشرفته آمریکا را برای فرد به همراه دارد. با این کارت شما می توانید:

از بستگان حمایت مالی کنید.

در دانشگاه با هزینه کمتر ثبت نام کنید.

در فعالیت های سیاسی مشارکت کنید.

سفر آسان تر به آمریکا و خارج داشته باشید.

برای دریافت مزایای تأمین اجتماعی واجد شرایط شوید.

فرصت های شغلی بهتر داشته باشید.

گرین کارت آمریکا حق ورود به ایالات متحده را به عنوان اقامت دائم – و بدون همه عوارض – به شما می دهد. اگر می خواهید به طور دائم در ایالات متحده آمریکا به عنوان دارنده گرین کارت مستقر شوید، هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد که بتوانید به آنجا بروید و هر 50 ایالت آمریکا برای شما باز است. علاوه بر این، با داشتن گرین کارت می توانید جدا از رأی دادن، تقریباً تمام حقوقی را که یک شهروند آمریکایی نیز دارد استفاده کنید. اگر تصمیم دارید شهروند ایالات متحده شوید، می توانید بعد از پنج سال زندگی در آمریکا، تابعیت آمریکا را درخواست کنید.

زمان دریافت گرین کارت

مدت زمان گرفتن گرین کارت آمریکا به نوع ویزای شما بستگی دارد. به عنوان مثال اگر شما در لاتاری که معمولا سریعترین راه مهاجرت به امریکاست.

طی نهایت دو سال (از زمان ثبت نام تا ورود به امریکا) گرین کارت می گیرید اما پردازش بعضی از ویزاهای دیگر مثلا ویزای خانوادگی ممکن است بیشتر به طول بیانجامد.

پس از انجام مراحلی که باید برای دریافت کارت سبز طی کنید، فرم I-485 برای شما تشکیل می شود. برای پردازش مدارک و فرم های شما چیزی حدود 8 تا 14 ماه نیاز است.

اگر با ویزای مهاجرتی وارد ایالات متحده شوید، دریافت اقامت دائم آمریکا معمولا 90 روز زمان می برد. البته این مدت زمان به شرایط شما بستگی دارد و ممکن است کم یا زیاد شود. برای دریافت گرین کارت امریکا از طریق ازدواج نیز معمولا باید حدود 10 تا 38 ماه منتظر بمانید.

هزینه دریافت گرین کارت

هزینه گرین کارت امریکا برای انواع ویزاهای مختلف یکسان است. هزینه صدور گرین کارت برای هر فرد 220 دلار خواهد بود. پس از آنکه پروسه کاریتان در سفارت به اتمام رسید و موفق به گرفتن یکی از ویزاهای مهاجرتی امریکا شدید، باید هزینه صدور گرین کارت و روند اداری آن را به صورت آنلاین بپردازید.

در واقع باید این مبلغ را بعد از پیکاپ ویزایتان از سفارت و قبل از عزیمت به آمریکا پرداخت کنید.

مدنظر داشته باشید کودکان یتیمی که تحت برنامه فرزندخواندگی لاهه قصد ورود به امریکا دارند، مهاجران خاص عراقی و افغانی، افراد مقیمی که قصد بازگشت به امریکا را دارند (SB-1s) و آنهایی که ویزای K دریافت کرده اند از پرداخت هزینه گرین کارت معاف هستند.

هزینه گرین کارت آمریکا

همان طور که در بالا نیز مطالعه نمودید، مسیرهای متعددی برای اخذ گرین کارت آمریکا وجود دارد. یکی از مسائلی که می بایست در هنگام اخذ گرین کارت آمریکا به آن توجه ویژه ای داشت، هزینه گرین کارت آمریکا می باشد. علاوه بر هزینه هایی که می بایست در مسیر رسیدن به گارین کارت صرف نمایید یکسری هزینه مربوط به درخواست و پردازش پرونده متقاضی می باشد. در زیر به این هزینه ها اشاره شده است.

نام هزینه  میزان هزینه (دلار)
پردازش گرین کارت 325 الی 345
USCIS برای مهاجر 220 
خدمات بیومتریک 85 
ارزیابی های پزشکی 400 الی 500


مزایای گرین کارت آمریکا

دریافت این کارت از طریق ویزاهای خانوادگی، شغلی و برنده شدن در لاتاری امکان‌پذیر است. یکی دیگر از راه‌های دریافت کارت سبز اثبات برجستگی علمی یا ورزشی، مثلاً از طریق داشتن رکوردهای بین‌المللی است.

با داشتن گرین کارت شما اجازه اقامت دائم در آمریکا رو خواهید داشت و برای ورود به آمریکا احتیاجی به ویزا ندارید. بسیاری از قوانین محدود کننده، به دارنده گرین کارت اعمال نمی شود و برای کار کردن در آمریکا نیاز به تغییر نوع ویزا و … نخواهید داشت.

سایر مزایای کارت سبز

دارنده ‌ی گرین کارت می تواند همسر یا بچه های زیر 21 سال خود را به همراه خود به آمریکا بیاورد و برای سیتینزن شیپ شدن اقدام کنند (بطور معمول بعد از گذشت 5 سال).

در ضمن دارندگان کارت سبز از مزایای داشتن شماره ملی برخودار می شوند، این موضوع برای افرادی که پیش از بازنشستگی دارای 10 سال سابقه کار در امریکا باشند به همراه برخورداری از مزایای بازنشستگی خواهد بود.

  • حق سکونت در کشور آمریکا
  • شهروندی آمریکا (سیتیزن شیپ)
  • دریافت پاسپورت آمریکایی
  • امکان سفر به تمام کشورهای دنیا بدون ویزا
  • حق کار و تحصیل در آمریکا
  • امکان بیمه
  • نوزادان شما هم شهروند آمریکا محسوب می شوند
  • دسترسی به نظام آموزش عالی ایالات متحده
  • امکان یافتن مشاغل فدرال
  • دسترسی به نظام بهداشت و درمان
  • آوردن آسان‌تر اعضای خانواده
  • دارنده گرین کارت می تواند اسپانسر افراد دیگر شود.
  • دارنده گرین کارت از مزایای داشتن شماره ملی آمریکا برخوردار می شود (این موضوع برای افرادی که دارای 10 سال سابقه کار در آمریکا باشند صدق می کند)

به طور کلی فرد صاحب کارت سبز اگرچه که یک شخص خارجی محسوب می شود و آمریکایی نیست ولی می تواند در آمریکا زندگی کند (live permanently) و تحت حمایت قوانین آمریکا و دولت آمریکا قرار دارد.

ارزش پاسپورت آمریکایی

همانطور که پیش از این بدان اشاره شد، با گرین کارت امریکا اجازه رفت و آمد به امریکا و کشورهای زیر مجموعه امریکا مثل پورتوریکو را دارید. همچنین می توانید از طریق زمینی و هوایی به کانادا سفر کنید.

اما برای سفر هوایی به کانادا و یا رفتن به کشورهای دیگر باید پاسپورت کشور خودتان و ویزای آن کشورها رو براساس اعتبار پاسپورت کشورتان دریافت کنید. اما این شرایط تنها تا 5 سال پایدار خواهد بود و بعد از گرفتن شهروندی امریکا و پاسپورت این کشور می توانید به بسیاری از کشورهای جهان بدون ویزا سفر کنید.

برای مشاهده لیست این کشورها که با پاسپورت امریکایی مجوز ورود به آنها را دارید، روی نوار زیر کلیک کنید و مقاله مربوطه را بخوانید.

گرین کارت

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن ویزای-کاری-امریکا-EB3-گرین-کارت-EB3-گرین-کارت-reen-cardآمریکا-ویزا-هزینه‌-مدارک-اقامت-مهاجرت-کاری-امریکا-1-1024x576.jpg است

قانون گرین کارت آمریکا

با دریافت کارت سبز آمریکا حقوق و مسئولیت هایی نیز برای شما تعریف می شود. افرادی که اقامت دائم آمریکا را دریافت می کنند باید از قوانین زیر تبعیت کنند. عدم تابعیت از این قوانین ممکن است منجر به اخراج فرد از ایالات متحده شود.

  • دارنده کارت سبز باید از قوانین ایالات متحده آمریکا و مناطق تحت کنترل آن پیروی کنند.
  • دارنده گرین کارت باید اظهارنامه مالیات بر درآمد خود را ثبت کند و درامد خود را گزارش دهد.
  • افراد باید از شیوه دموکراتیک کشور آمریکا اطاعت کند.
  • آقایان 18 تا 25 سال باید در سرویس انتخابی ثبت نام کنند.



این بلوک حاوی محتوای غیرمنطقی یا نامعتبر است.

 

با این وجود، دارندگان گرین کارت تا قبل از گرفتن شهروندی امریکا (اصطلاحا سیتیزن شیپ)، به عنوان شهروند کشور خودشان به حساب می آیند و گذرنامه آمریکایی یا حق رأی ندارند. گذراندن یک سال در خارج از ایالات متحده نیز می تواند گرین کارت آنان را باطل و از امریکا اخراج کند.

نکات مهم گرین کارت آمریکا

گرچه شما با گرفتن گرین کارت در همان بدو ورود پاسپورت امریکایی دریافت نمی کنید و باید برای آن تا زمان گرفتن شهروندی آمریکا صبر کنید؛ اما گرین کارت به شما اجازه می دهد آزادانه در ایالات متحده و کشورهای زیر مجموعه ایالات متحده مانند پورتوریکو رفت و آمد کنید. البته برای بیرون ماندن از امریکا چند شرط را باید رعایت کنید.

اگر زمانی که در خارج از ایالت متحده هستید کمتر از 6 ماه طول بکشد نه تنها برای ورود مجدد به آمریکا مشکلی ندارید بلکه در درخواست سیتیزن شیپ شما هم مشکلی به وجود نمی آید.

اگر بیش از 180 روز خارج از کشور باشید، هنگام بازگشت، درست یه مانند مهاجرانی که برای اولین بار وارد امریکا میشوند مورد بازرسی قرار می گیرید و مشکلاتی درخواست شهروندیتان در آینده را تهدید می کند.

اگر بیش از یک سال کامل از خروجتان گذشته باشد، باید هنگام بازگشت به امریکا، مجوز ورود مجدد بگیرید و هنگام ورود به مسئوالان مربوطه ارائه دهید. اگر بیش از دو سال از ایالات متحده خارج شده اید ، برای ورود مجدد به کشور نیاز به ویزای اقامتی و مهاجرتی دارید.

بنابراین در صورتی که گرین کارت گرفتید، در طول 5 سال اول و قبل از تایید درخواست شهروندیتان، مدنظر داشته باشید سفرهایتان به خارج از خاک ایالات متحده کمتر از 6 ماه به طول بیانجامد.

پاسخ به سوالات متداول زمینه شرایط گرفتن گرین کارت آمریکا

✅ گرین کارت آمریکا چیست؟

گرین کارت نام غیر رسمی برای مجوزی است که به مهاجران اجازه می دهد به صورت دائمی در آمریکا زندگی و کار کنند. نام رسمی گرین کارت آمریکا “کارت اقامت دائم قانونی” است.

✅ روش های اخذ گرین کارت آمریکا کدام است؟

راه های مهم گرفتن گرین کارت آمریکا خانواده، کار، مهاجران خاص، افراد قربانی جرم و سایر روش هاست. هر کدام از این راه ها دسته بندی خاص خود را دارند که در مقاله به تفکیک توضیح داده شده است.

✅ مزایای داشتن گرین کارت آمریکا چیست؟

حمایت مالی از بستگان، تحصیل کم هزینه تر، شرکت در فعایتهای سیاسی و شهروندی، سفر آسان و ارزان به آمریکا و کشورهای دیگر، دریافت مزایای تأمین اجتماعی، فرصت های شغلی بهتر از مزایای داشتن گرین کارت آمریکا می باشد.

Bauman Container

گرین کارت آمریکا مراحل و شرایط ثبت نام لاتاری و اخذ ویزا کاری آمریکا یا تحصیلی آمریکا برای ایرانیان ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ پیکاپ ویزا ، وقت سفارت آمریکا با کارشناسان ویزاچی



آخرین وضعیت مهاجرت و اخذ ویزا آمریکا برای ایرانیان ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱

تماس با ما ۰۹۱۲۴۸۸۰۵۲۰

۰۲۱-۸۸۳۹۵۱۱۸

۰۲۱-۸۸۳۹۵۴۰۲